Att samla in återrapporter är en viktig del av förvaltningen av ett område.  Bra statistik kan vara viktig för vård och förvaltning av ett artbestånd och varje inrapporterad uppgift är till stor nytta för jaktvårdsarbetet. 

Som en del av iJakts tjänst ingår flera funktioner för att samla in och sammanställa rapporter. För att få in så många rapporter som möjligt och ge er bra statistik, jobbar vi aktivt med att påminna kunderna om att lämna in sina rapporter. Till skillnad från manuell insamling av statistik, kan man med digitala rapporter skicka in sin rapport via datorn eller mobilen precis när man vill. Därför är vi inte heller begränsade till en rapport per jaktkort.

Grundläggande funktioner

  • Automatiska påminnelse skickas ut till köpare med uppmaning om återrapportering
  • Rapportering av plats, dag/tid, djurart, antal, kommentarer och observationer, mm
  • Foto kan bifogas
  • Jägaren väljer själv om rapporten ska vara hemlig eller publik
  • Jaktrapporter visas upp och är sökbara på iJakts hemsida

  • Inställning för rapporteringspolicy mellan antingen frivilliga, obligatoriska eller strikt obligatoriska rapporter. I det sista fallet krävs att man skickar in en rapport på senaste jaktkortet för att få köpa ett nytt.
  • Ni kan ta ut statistik för valfri tidsperiod, per djurart, inklusive grafer och diagram.
  • Nedladdning av data till kalkylprogram, t.ex. Microsoft Excel
  • Rapporter kan redigeras och raderas
  • Nya rapporter skickas direkt till er via email
  • Informationstext kan anges för uppmaningar och instruktioner till den som ska rapportera

Avancerade funktioner

  • Funktionen kan helt stängas av och på
  • Stänga av eller på möjligheten att vara anonym
  • Möjlighet att automatiskt publicera rapporter på er egen hemsida genom att ansluta er till vår sk API (programmeringsgränssnitt)
  • Manuellt godkännande kan aktiveras och ni måste då aktivt gå in och godkänna alla rapporter innan de publiceras, med möjlighet att avvisa ej lämpliga rapporter. Automatiska påminnelser skickas ut då rapporter ligger och väntar på godkännande.
  • Möjligt att samla in rapporter även från de som ej köpt ett digitalt jaktkort via iJakt  

Pris

Denna tjänst ingår utan extra kostnad för anslutna organisationer.

 

Anslutning

Ökad tillgänglighet och enklare administration - fördelarna med digitala jaktkort är många. 

Att ansluta sig till iJakt som viltvårdsområde eller företag är enkelt och snabbt. Vi står för den tekniska lösningen och hjälper er att lägga upp era jaktkort på vår hemsida. Det vi behöver från er är information, t.ex. en beskrivning av ert område, era föreskrifter och regler, priser, mm. När vi väl har fått informationen vi behöver för att starta upp ert område hos oss kan ni vara igång på några dagar.

Starta er anslutning redan idag genom att kontakta oss på 013-73330 eller maila info@ifiske.se (Vi delar kundtjänst med iFiske) så hjälper vi er att komma igång. 

→ Kontakta oss

 

 

 Din varukorg är tom.